رئیس اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس هم گفت: استان فارس با دارا بودن ۷ درصد از وسعت و پنج و شش دهم درصد از جمعیت کشور ۱۲ درصد غذای کشور را تامین می‌کند، اما سهم استان فارس در حوزه ارزش افزوده بخش صنایع تبدیلی بسیار ناچیز است.
کد خبر: ۱۱۱۵۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۶ 16 July 2023

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: محمد هادی ایمانیه، استاندار فارس در شصت و هشتمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان بیان کرد: با توجه به سبقه فعالیت و عملکرد دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تعامل ارزنده با اداره‌کل استاندارد و تشکل‌های بخش خصوصی ضرورت تشکیل شورای عالی غذا در استان احساس شده است که مقرر می‌شود تا با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی برای ارتقای کمی و کیفی بخش خصوصی استفاده شود.
محمدصادق حمیدیان، رئیس اتاق بازرگانی و دبیر شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان فارس هم گفت: استان فارس با دارا بودن ۷ درصد از وسعت و پنج و شش دهم درصد از جمعیت کشور ۱۲ درصد غذای کشور را تامین می‌کند، اما سهم استان فارس در حوزه ارزش افزوده بخش صنایع تبدیلی بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه این آمار نشان از ظرفیت و توانمندی استان در حوزه تولید محصول و صنایع تبدیلی است، افزود: تفسیر‌های متفاوت، صدور بخشنامه‌های متعدد، موازی‌کاری‌ها و اعمال سلیقه در حوزه نظارت بر صنایع غذایی و تبدیلی و غذا و دارو مشکلات متعددی را برای واحد‌های تولیدی ایجاد کرده و سبب سرگردانی تولیدکنندگان شده است.
حمیدیان با تأکید بر اینکه خط قرمز بخش خصوصی در حوزه صنعت غذا، سلامت عمومی و امنیت غذایی است اعلام کرد که کلیات و شیوه‌نامه تشکیل شورای عالی غذا در جلسه آتی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار